Jesienny las

Co zrobiłem:

  • teren
  • droga
  • las i kamienie za pomocą cząsteczek
  • oświetlenie
  • animacja kamery
  • rendering (Blender, Cycles)

„Jesienny last” to scena w stylu low poly. Teren najpierw wyrzeźbiłem w Blenderze, potem dodałem drogę, zmniejszyłem gęstość siatki za pomocą modyfiaktora Decimate. Las, kamienie i przydrożne krzaczki są zrobione za pomocą cząsteczek. Obiekty emitowane są przez chmurkę vertexów, która jest dopasowana do powierzchni za pomocą modyfikatora Shrinkwrap.

Pierwotnie scena miała być wyrenderowana tylko na statycznych obrazkach i z góry. Widać to choćby po prostych modelach drzew. Nie mogłem się jednak powstrzymać przed eksperymentowaniem i zrobiłem z tego film, z kamerą podróżującą wzdłuż drogi. Jestem zadowolony z tego, że się skusiłem na to, choć uczciwie muszę przyznać, że popełniłem kilka błędów: czasem krzaczki przenikają przez drogę i kamienie (co jest niewidoczne z góry) i kamera na zakrętach mogłaby być płynniejsza. Mimo wszystko efekt jest całkiem przyjemny jak na 30 godzin pracy (+renderowanie).