Wyspa cmentarna

Co zrobiłem:

  • koncept
  • wyspa i modele low-poly
  • oświetlenie
  • tekstura HDR nieba
  • materiały

„Mroczna” scenka w stylu low poly. Zrobiłem ją dla siebie, dla czystej zabawy. Jeśli chodzi o inspirację, to duży wpływ na mnie miały halloweenowe mapy z gry Team Fortress 2. Nawet kilka osób to zauważyło.

Całość (modele, materiały, oświetlenie) została wykonana w programie Blender. Silnik renderujący to Cycles.

Jeśli chodzi o czas pracy nad sceną, to ciężko powiedzieć, bo dłubałem po godzinach. Można przyjąć, że 7 dni po 3 godziny.

Samą wyspę wykonałem za pomocą narzędzi do rzeźbienia, potem nałożyłem na nią drogę (kiedyś nagrałem tutorial), zmniejszyłem o 99% liczbę trójkątów za pomocą modyfikatora Decimate. Na koniec musiałem jeszcze ręcznie poprawiać siatkę, bo modyfikatory nie zawsze dają sensowny rezultat. To była najtrudniejsza część.

Najnudniejszą było robienie drzew. Gałęzie i konary są zrobione z pojedynczych wierzchołków połączonych krawędzią. Na to nałożyłem modyfikator Skin i jeszcze zmniejszyłem średnicę gałęzi, tak aby zwężały się przy końcach.